A doctor measures a patient's blood pressure with a sphygmomanometer during a consultation.

Kuidas korraldada terviseteemalisi üritusi oma ettevõttes lihtsalt ja mugavalt

Terviseteenused ettevõttes kõlavad paljude HR-juhtide jaoks suure ja keerulise projektina. Tegelikkuses on see aga üks lihtsamaid viise, kuidas toetada töötajate tervist, töövõimet ja ennetust ilma, et see tooks kaasa lisakoormust personaliosakonnale. Terviseteenuste osutajana näeme iga päev, et suurim takistus ei ole mitte ruumid, aeg ega ressursid, vaid ekslik eeldus, et korraldamine on keeruline.

Tegelikult algab kõik ühest lihtsast sammust.

Kõik algab päringust ja mitte pikast planeerimisest

Ettevõttesisese terviseürituse korraldamiseks ei ole vaja detailset projektiplaani ega pikki koosolekuid. Protsess algab päringust, kus HR-juht annab teada, millist terviseteenust soovitakse, kui palju töötajaid võiks osaleda ja milline ajavahemik sobib.

Edasi võtame korralduse enda kanda. Koos oma partneritega paneme kokku sobiva lahenduse, olgu selleks tervisekontroll töötajatele, vereanalüüsid, vaktsineerimine ettevõttes või laiem terviseteemaline üritus. HR-i roll ei ole teenuseosutajaid otsida ega detaile koordineerida, vaid kinnitada sobiv aeg ja koht.

Millised ruumid on terviseteenuste jaoks tegelikult vajalikud

Üks sagedasemaid küsimusi on seotud ruumidega. Praktikas on nõuded oluliselt lihtsamad, kui sageli arvatakse. Enamasti piisab tavapärasest kontoriruumist, nõupidamisruumist või muust privaatsest pinnast, kus on võimalik tagada rahulik keskkond ja elementaarsed hügieenitingimused.

Terviseteenused ettevõttes ei eelda erivarustusega ruume ega meditsiinikeskkonda. Vajalikud vahendid ja seadmed toob terviseteenuste osutaja ise kaasa. HR-juhile tähendab see, et olemasolevad ruumid on enamasti täiesti piisavad ning täiendavaid investeeringuid ei ole vaja.

Kuidas teenuse osutamine ettevõttes välja näeb

Kokkulepitud päeval tulevad spetsialistid ettevõttesse kohapeale. Teenus toimub tööpäeva sees, mis muudab selle töötajatele mugavaks ja suurendab osalust. Just see on põhjus, miks tervisekontroll töötajatele ja vaktsineerimine ettevõttes toimivad paremini kui suunamine välisteenustele.

Töötajad saavad teenust kasutada ilma, et nad peaksid tööpäeva katkestama või eraldi aega planeerima. HR-juhi jaoks tähendab see sujuvat protsessi, kus terviseteenus on osa tavapärasest tööpäevast, mitte eraldi sündmus, mis vajab pidevat meeldetuletamist.

Miks selline lähenemine toetab töötervist ja ennetust

Kui terviseteenused on toodud töötaja juurde, muutub ka tervisekäitumine. Ennetus ei jää enam tagaplaanile ning töötajate tervisekontroll muutub järjepidevaks, mitte juhuslikuks. Terviseteenuste osutajana näeme, et just selline lähenemine toetab kõige paremini töötervise eesmärke ja aitab varakult märgata riske. Kindlustusvaates tähendab see, et tööandja tervisekindlustus ei ole ainus ega esimene kokkupuutepunkt tervisemurega. Probleemid avastatakse varem ja lahendused on sageli lihtsamad ning väiksema mõjuga töövõimele.

Arveldamine ja järeltegevused on samuti lihtsad

Pärast teenuse osutamist esitame ettevõttele arve vastavalt kokkuleppele. HR ei pea tegelema eraldi spetsialistide tasustamise, lepingute ega logistiliste küsimustega. Kogu protsess on koondatud ühe partneri kätte, mis teeb terviseteenuste ettevõttesse toomise administratiivselt lihtsaks.

Kui töötajatel on tööandja tervisekindlustus, on võimalik arveldamine korraldada paindlikult. Olenevalt kindlustustingimustest ja kokkuleppest saame arveldada otse kindlustuspakkujaga, mis vähendab ettevõtte halduskoormust veelgi. Alternatiivina saavad töötajad teenuse eest tasutud arved edastada ise oma kindlustusele, ilma et HR peaks protsessi sekkuma või arveid vahendama.

Soovi korral saab terviseteenuseid siduda laiemasse töötajate tervisekontrolli korda või planeerida neid regulaarselt osana ettevõtte töötervise strateegiast, nii et kindlustus, ennetus ja kohapealsed terviseteenused moodustavad ühe toimiva terviku.

Miks terviseteemalised üritused ettevõttes on tegelikult lihtsad

Kui terviseteenuste korraldus on läbimõeldud ja partner usaldusväärne, ei ole terviseteemalised üritused ettevõttes keeruline projekt, vaid mugav lahendus. Juhi roll on algatada, mitte korraldada kõiki detaile.

Terviseteenused ettevõttes toimivad kõige paremini siis, kui need on töötajale lihtsad ja juhile koormusvabad. Just sellisel kujul toetavad need päriselt töötajate tervist, töövõimet ja organisatsiooni kestlikkust.

Scroll to Top